T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / EFELER - Hacı Kadriye Arslan Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Bölümlerimiz

Bölümlerimiz

Rehberlik Hizmetleri Bölümü

Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ HİZMET STANDARTLARI

Bu bölümde, psikolojik danışmanlar çalışmaktadır. Bölüm Başkanının koordinasyonunda aşağıdaki hizmetler yürütülmektedir:

  • Eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin etkin ve verimli yürütülmesine ilişkin gerekli her türlü çalışmaları planlayıp yürütmek
  • Eğitim kurumlarından veya okul dışından başvuran bireylerin kişisel gelişimlerini desteklemek, duygusal sorunlarının çözümüne yardımcı olmak
  • Okul rehberlik ve psikolojik danışma servislerinde çalışan uzmanlara, yöneticilere, öğretmen ve velilere yönelik eğitim faaliyetleri düzenlemek,
  • Eğitim-öğretim çalışmalarını destekleyici araştırmalar yapmak, yayınlar hazırlamak,
  • Öğrencilerin  kendilerini gerçekleştirmeleri, eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine  göre en üst düzeyde yararlanmaları ve gizil güçlerini kullanmaları için gerekli kişisel-psikososyal, eğitsel ve mesleki bireysel ve grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunmak.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜNDE SUNULAN HİZMETLER

  • Bireyi      Tanıma
  • Hedef      Belirleme
  • Verimli      Çalışma Alışkanlığı Kazandırma
  • Olumlu      Düşünme,
  • Moral      ve Motivasyon
  • Başarı      Koçluğu
  • Okul ve      Meslek Tanıtımları
  • LGS ve YKS Tercih Danışmanlığı
  • Sınav      Kaygısı ve Kaygı ile Baş Etme
  • Ergen      ve Ergenle İletişim
  • Davranış      ve Uyum Problemleri (tırnak yeme, tikler, altını ıslatma vb.)
  • Aile      Danışmanlığı
  • Okul      Fobisi
  • Öfke      Kontrolü ve Çatışma Yönetimi
  • Stres      ve Stresle Baş Etme
  • Anne-Baba      Okulu
  • Psiko-sosyal      Müdahale Hizmetleri
  • Etkili      İletişim Becerileri
  • Kariyer      Danışmanlığı
  • Yönetici,      öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik kurs, konferans, seminer vb. eğitim      faaliyetleri
  • Etkili      Zaman Yönetimi vb.

BÖLÜME BAŞVURU ŞEKLİ:

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümüne Başvuru 2 şekilde yapılmaktadır.

  • Öğrencinin      Kayıtlı Bulunduğu Okul Tarafından Yönlendirme:

Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Servisi yönlendirilecek öğrenci için "Psikolojik Destek İçin Gönderme Öncesi Bilgi Formu" tanzim ederek okul yönetiminin yazılı başvurusu ile öğrenciyi RAM' a gönderir.

2.Bireyin Kendisinin ve Velisinin Doğrudan Başvurusu: Bölüme başvuracak birey 18 yaşından büyükse doğrudan ya da 226 18 46 nolu telefondan dâhili 14 veya 16' yı arayarak görüşme için randevu alabilirler. 18 yaşından küçükler ise velilerinin refakatinde doğrudan ya da 226 18 46 nolu telefondan dâhili 14 veya 16' yı arayarak görüşme için randevu alabilirler.

HİZMETLERLERİN AKSAMASI DURUMUNDA ŞİKÂYETTE BULUNABİLECEK YERLER

1- Hacı Kadriye Arslan Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü

2- İl Milli Eğitim Müdürlüğü

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ HİZMET STANDARTLARI

Özel Eğitim Hizmetleri Bölümünde psikolojik danışmanlar, özel eğitim öğretmenleri, fizyoterapist ve gerek görüldüğünde çocuk gelişimi ve eğitimcisi, gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, sosyal çalışmacı vb. gibi değişik uzmanlık alanlarından görevlendirilen uzmanlar görev yapmaktadır. Bu bölümde Bölüm Başkanının koordinasyonunda aşağıdaki hizmetler yürütülmektedir:

ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ BÖLÜMÜNDE SUNULAN HİZMETLER

  • Özel Eğitim gerektiren bireylerin tespiti amacıyla taramalar yapmak
  • Özel eğitim gerektiren bireylerin eğitsel tanılama ve değerlendirmelerini yapmak
  • Eğitsel tanılama ve değerlendirme sonucunu dikkate alarak özel eğitim gerektiren      birey için en az sınırlanmış eğitim ortamı esas alınarak, en uygun yerleştirme önerisinde bulunmak
  • Yerleştirme      özel eğitim tedbiri yanında, ihtiyacı olanlara destek eğitimi hizmetinden      faydalanabilmeleri için destek eğitim raporu tanzim etmek,
  • Özel      eğitim gerektiren bireylerin eğitim planlarını hazırlamak,
  • Özel      eğitim hizmetlerinden faydalanmakta olanların eğitimsel ve gelişimsel      durumlarını izleyip değerlendirmek,
  • Öğrenci      velilerine, yönetici ve öğretmenlere yönelik özel eğitimle ilgili kurs,      seminer, konferans, panel vb. eğitim faaliyetleri düzenlemek, yayın      hazırlamak.

BÖLÜME BAŞVURU ŞEKLİ:

Özel Eğitim Hizmetleri Bölümüne Başvuru 2 şekilde yapılmaktadır.

  • Öğrencinin      Kayıtlı Bulunduğu Resmi Okul veya Kurum Yönetiminin Yazılı Başvurusu: Resmi Okul veya Kurum eğitsel tanılama ve      değerlendirme amacıyla, Rehberlik ve Araştırma Merkezine yönlendirilecek      öğrenci için "Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu" tanzim ederek resmi yazı      ile müracaatta bulunarak randevu talep eder
  • Bireyin      Kendisinin ve Velisinin (anne-baba ya da vasisi) Doğrudan Başvurusu: Bölüme başvuracak 18 yaşından büyük ve      zihinsel yetersizliği bulunmayan bireyler doğrudan inceleme için randevu      alabilir. 18 yaşından küçükler ve zihinsel yetersizliği bulunanlar      velilerinin (anne-baba) veya vasisinin refakatinde doğrudan inceleme için      randevu alabilirler.

BAŞVURUDA İSTENEN EVRAKLAR:

  • Eğitsel      Değerlendirme İsteği Formu (Öğrencinin      kayıtlı bulunduğu okulca hazırlanacak)
  • Özürlü      Sağlık Kurulu Raporu (sadece      Destek Eğitim amaçlı başvurularda istenir. Raporda görme, işitme,      dil-konuşma, spastik, zihinsel, ortopedik veya ruhsal her bir özür türü      için ayrı ayrı % 20 ve üzeri vücut fonksiyon kaybı oranının ve raporun      geçerlilik süresinin belirtilmesi ve raporun aslının ya da noter tasdikli      örneği ile müracaat edilmesi)
  • Matbu      dilekçe (RAM'dan      alınacak)
  • Veli      Görüşme Formu
  • TC.      No'lu Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  • Dönem      Sonu Bireysel Performans Değerlendirme Formu (Destek eğitim programından faydalanmış ve destek      eğitim raporunun yenilenmesi amacıyla yapılacak başvurularda ilgili Özel      Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezince tanzim edilmiş olmalıdır)

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SONUÇLARINA GÖRE ÖNERİLEBİLECEK EĞİTİM ORTAMLARI

  • Tam      Zamanlı Kaynaştırma Eğitimi (normal akranları ile bütünleştirilmiş eğitim      ortamı)
  • Yarı      Zamanlı Kaynaştırma Eğitimi (özel eğitim sınıfları)
  • Özel      Eğitim Okulları (engel türü ve özelliğine göre yapılandırılmış eğitim      ortamları)
    • Eğitilebilirler       İlköğretim Okulu ve İş Okulu (hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan       öğrenciler için)
    • Eğitim       Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezleri ( Ağır ve orta düzeyde zihinsel       yetersizliği olan öğrenciler için)
    • İşitme       Engelliler İlköğretim Okulları
    • İşitme       Engelliler Meslek Liseleri
    • Ortopedik       Engelliler İlköğretim Okulları ve Meslek Liseleri
    • Görme       Engelliler İlköğretim Okulları ve İş Okulu
    • Otistik       Çocuklar Eğitim Merkezleri
    • Bilim       Sanat Merkezleri ( Üstün Yetenekli Bireyler için)

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SONUÇLARINA GÖRE,

ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİNDEN FAYDALANILABİLECEK DESTEK EĞİTİM PROGRAMLARI

  • Zihinsel      Engelliler Destek Eğitim Programı
  • İşitme      Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı
  • Bedensel      Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı
  • Görme      Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı
  • Özel      Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı
  • Dil ve      Konuşma Güçlüğü Destek Eğitim Programı
  • Yaygın      Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı

HİZMETLERLERİN AKSAMASI DURUMUNDA ŞİKÂYETTE BULUNABİLECEK YERLER

1- Hacı Kadriye Arslan Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü

2- İl Milli Eğitim Müdürlüğü

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.12.2012 - Güncelleme: 04.01.2024 23:51 - Görüntülenme: 4824
  Beğen | 2  kişi beğendi