T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / EFELER - Hacı Kadriye Arslan Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Güzel Örnekler

Öğrenci, öğretmen, okul personeli, veli, çevre arasındaki diyalogları geliştirici, birliktelik ruhunu arttırıcı, farkındalık uyandırarak çevresinde fark yaratabilecek rehberlik alanındaki güzel örnekleri destekliyoruz.

İlk başta sadece İlimizdeki güzel örnekler ile başladığımız paylaşım yolculuğunu, diğer illerdeki güzel uygulamaların da sitemizde yayınlanması noktasında sizlerden gelen istek üzerine, TÜM TÜRKİYE OLARAK GENİŞLETTİK.

"Güzel" dedirten şeylerin yüreklere dokunabilen şeyler olduğunun farkındayız. Sitemiz aracılığıyla Güzel dokunuşlarınızı daha geniş kitlelere ulaştırmak niyetindeyiz. Bu amaçla sitemizde "Güzel Örnekler" köşesini faaliyete geçirdik. Sizlerden gelecek bu güzel örnekleri bekliyoruz.

Haydi o zaman, güzellikler arasındaki yolculuğumuz başlasın.

ALANIMIZDAKİ GÜZEL ÖRNEKLER

GÜZEL ÖRNEK 7

İşte yedinci güzel örneğimiz, bizden yani Hacı Kadriye Arslan Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nden.

Türkiye´de diğer Rehberlik ve Araştırma Merkezlerine örnek oluşturabilecek orjinal bir etkinlik olan ve artık gelenekselleştirdiği "RAM GÜNLERİ" ile bir hafta boyunca ilde birbirinden güzel paylaşımlara vesile oluyor. 

Çalışma bölgesindeki PDR ve Özel Eğitim  alanındaki tüm çalışanların yanısıra alandan henüz mezun olmamış öğrencilerin biraraya geldiği, birbirinden değerli konuşmacılar aracılığı ile dolu dolu mesleki paylaşımların yaşandığı kaynaşma haftası.

Ram Günleri haftasında Valilik tarafından gerekli izinler alınarak tüm meslektaşların o hafta rahat rahat bu etkinliklere katılımı sağlanıyor. O hafta şehirde adeta mesleki paylaşım rüzgarları esiyor.

Tebrikler; HKA RAM

20-04-201821-05-201821-05-201821-05-201821-05-201821-05-2018














GÜZEL ÖRNEK 6

İşte altıncı güzel örneğimiz, Ordu Altınordu Merkez İlkokulu'ndan.

Okullarının serbest zamanlarında ve tenefüslerde öğrencileri için risk teşkil eden bölgelerini kendi imkanları ile Bahçe görünümüne kavuşturmuşlar. Adını da "Rehberlik Bahçesi" koymuşlar. Bahçenin kullanım kurallarını belirlemişler, tüm sınıflara ilan etmişler. Bu alanda atölye çalışmaları, grup rehberliği etkinlikleri yaptıkları gibi kitap okuma ve canlandırma saatleri düzenlemekteler. Farkındalık günlerinde de faaliyetler için bahçelerini renklendirmekteler.

Tebrikler; Sinem GÜL ve Gülçin ÇELİK KARAVELİ

Ordu Altınordu Merkez İlkokulu

06-04-201806-04-201806-04-201806-04-201806-04-201806-04-201806-04-2018



















GÜZEL ÖRNEK 5

İşte beşinci güzel örneğimiz, Zübeyde Hanım İlkokulu'ndan.

Günümüzde son derece hassasiyet ve önem arzeden "İstismar" konusunda çocuklarda farkındalık oluşturmak, bunu da oyunlaştırarak çocukların seviyesine inerek başaran güzel bir çalışma.

Zübeyde Hanım İlkokulu Rehber Öğretmenleri Raile ile Yasin arkadaşlarımız, Oyuncak bir bebek aracılığı ile tüm sınıflarda "İyi dokunma, Kötü dokunma" konularında çocuklar ile oyunlaştırılmış farkındalık geliştirme çalışması gerçekleştirmişler. Bebek üzerindeki Hassas bölgeler, üzerinde çarpı (X) işareti olan yapıştırmalar aracılığı ile hikaye, oyun, drama yöntemleri kullanılarak gösterilmiş, öğrencilerde cinsel istismar konusunda farkındalık oluşturulmuş.

Tebrikler; Raile SAYAR ve Yasin GÜNEY

06-12-2017




















GÜZEL ÖRNEK 4

İşte dördüncü güzel örneğimiz, Yahya Kemal Beyatlı İlkokulu'ndan.

Öğrencilerde istendik davranışları geliştirmek için uyguladıkları "Kademeli Başarılı Sınıf Sistemi" oldukça güzel sonuçlar vermişe benziyor.

KADEMELİ BAŞARILI SINIF SİSTEMİ

Uygulamanın Amacı 

1.   İstenmeyen öğrenci davranışlarını ortadan kaldırıp,olumlu davranış kazandırmak.

2.   Olumlu davranışları ödüllendirerek bu davranışlarının kalıcı olmasını sağlamak.

3.   Olumlu davranışı olan sınıfı onurlandırmak.

4.   Sınıf içinde öğrenciler arasında dayanışma ve işbirliği ruhunun oluşmasını sağlamak.  

amacıyla uyguladıkları KADEMELİ BAŞARILI SINIF SİSTEMİNDE ilk basamağı ÇITA sınıfı, ikinci basamağı KAPLAN sınıfı, en üst basamakta ise ASLAN sınıfı yer alıyor.

Özellikle ilkokul 1 ve 2. Sınıflardaki öğrencilerin tabiri caizse GAZ ile çalıştıklarını düşünürsek, bu yöntem onlar için ekstra bir motivasyon kaynağı gibi düşünülebilir.

Tebrikler;  Gölgem Beste TÜRKSARI ve Zeynep Nazife ÖNER

06-12-201706-12-2017








































GÜZEL ÖRNEK 3

İşte üçüncü güzel örneğimiz, Dr. Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Ortaokulu Rehberlik Servisinden Örnek Çalışma

Dr.Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Ortaokulu rehberlik servisi 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 6.7. ve 8.sınıf öğrencilerine "Çalışma Davranışını Değerlendirme Ölçeği" uygulanmıştır.

Bu uygulamadaki amaç; "bireysel olarak her çocuğun çalışma davranışını değerlendirmek ve bu bağlamda bireysel çözümler üretmek" tir.

Yapılan gözlemler ve danışan başvuruları sonucunda geleneksel verimli ders çalışma yöntemlerinin, (Dersi dinleme, konu tekrarı, ödev yapma, test çözme vb.) belirli bir düzeyin üzerine çıkarmada yetersiz kaldığı gözlemlenmiştir. (normal zihinsel gelişime sahip öğrencilerde)

Bu noktada "çalışma davranışını değerlendirme ölçeği" ile kendini değerlendiren öğrencinin hangi alanda ( çalışmaya başlamak ve sürdürmek, okuma alışkanlığı ve teknikleri vb.) eksiği olduğu belirlenmiş ve bu yönde çalışmalar yapılmıştır.

Ayrıca veli görüşmelerinde de elimizdeki verilerle rehberlik yapınca daha etkili olmuştur. Özellikle akademik başarıda orta ve üst grupta yer alan yer alan öğrenci ve velilerinde etkili olmuştur.

Sonuç olarak; 6. ve 7.sınıflarda artan akademik başarı ve 8.sınıflarda eksiği tamamlama, çalışma yönteminin netleşmesi ve 2017 yerleştirme sonuçlarında; 9 Fen lisesi, 24 Adnan Menderes AL, 6 Sosyal Bilimler lisesi, 21 Süleyman Demirel AL, 14 Atatürk AL. vb. okullara öğrencilerimizi yerleştirerek okulumuz Aydın'daki okullar arasında  "yükselen değer" olmuştur.

Yıllarca akademik anlamda Türkiye'de ilk sıralarda yer alan Aydın'ın yeniden hak ettiği sıralara yükselmesinde etkili olacağını düşündüğümüz bu uygulamayı bütün meslektaşlarımıza öneriyoruz.

                                       (Dr.Fevzi Mürüvet Uğuroğlu Ortaokulu rehberlik Servisi)

Tebrikler; Barış KUBİLAY , Serap POLATTAŞ , Hale KARAKAYA , Perihan KARACA KIRT

25-10-2017




















GÜZEL ÖRNEK 2 

İşte ikinci güzel örneğimiz, Atatürk Anadolu Lisesi'nden. Psikolojik Danışman arkadaşımız Yavuz AKSOY, okulunda bu sinerjiyi arttırıcı ve öğrencilerinin yüreklerine dokunacak güzel bir çalışmaya imza atmış. İzlemek için aşağıdaki linke tıklamanız yeterli.

Tebrikler; Yavuz AKSOY

https://www.youtube.com/watch?v=wSAhsDLJ_kE

29-09-2017

 





















GÜZEL ÖRNEK 1

İşte ilk güzel örneğimiz, Ahmet Şerife Sanlı Ortaokulu´ndan. Psikolojik Danışman arkadaşımız Özlem AKDEMİR, öğrenciler arasında sık rastlanan Öfke Kontrolü noktasındaki problemleri oyunlaştırarak öğrencilerde farkındalık oluşturmaya dönük güzel bir çalışma yapmış. Öğrenciler, oyun oynayarak öğrenmenin ve istendik yönde davranış değiştirme sürecinin daha kayifli geçtiğini ifade etmekteler.

Tebrikler; Özlem AKDEMİR

 

29-09-2017


























Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.09.2017 - Güncelleme: 05.01.2024 00:37 - Görüntülenme: 21144
  Beğen | 957  kişi beğendi